duminică, august 23, 2009

Cinema sau acasa?

Exista in Romania o cultura a cinematografului?Merge lumea la cinematograf?Eu as inclina sa spun ca exista, dar in anumite conditii. In orasele mici unde exista, daca acesta exista, un singur cinematograf e foarte greu sa se creeze o cultura cinematografica.
In Medias de exemplu exista un singur cinematograf care arata foarte bine, e micut dar dragut, si cu toate astea e mai tot timpul gol :((, de fiecare data cand am mers cu prietenii la un film, eram doar noi si inca maxim 4 persoane. De ce asa "multa" lume nu pot sa imi explica, singura posibila explicatie ar fi ca tineretul mediesan prefera sa in copieze de pe net filmele dacat sa dea 6 lei pe un bilet, din pacate.
In Cluj pe de alta parte de cate ori am fost la un film sala era aproape plina, chiar plina la premieri, pretul biletului fiind 10 lei. Diferenta de spectatori o face mediul, posibilitatile financiare si cel mai importat cultura fiecaruia.
Am initiat astfel un sondaj sa vedem unde preferati sa vedeti un film, astept voturile voastre.
Sfatul meu este sa incercati cat puteti de des sa mergeti la cinema la film, senzatia, atmosfera din sala nu se compara cu ceea de acasa...

Pentru fiecare saptamana o sa fac o recomandare, un film pe care va recomand sa il vedeti, recomandarea pentru saptamana ce incepe este The Reader trailer aici

4 comentarii:

  1. sunt de aceeaşi părere cu tine, cu toate cele spuse de tine, părerea mea este că ar trebui să nu uităm că Mediaşul este un oraş în general lipsit de activităţi culturale, pe lângă asta majoritatea locuitorilor nu au venituri foarte mari (activitate industrială la pământ) şi atunci, întrebarea mea este, ar mai merita ca primăria să investească în activităţi culturale din moment ce sunt prea puţini celor care le pasă? Mulţi nu au crescut cu o educaţie culturală şi nu cred că asta se va schimba curând, părerea mea. M-aş bucura enorm să mă înşel.

    Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  2. la cinema,dar in RO nu este cultura cinematografica ca in SUA de ex...

    RăspundețiȘtergere
  3. Am fost joi la cinematograf la noi in Medias... si dupa 5 minute am iesit afara.
    Nu mai e cum a fost cinematograful nostru ... din pacate, sunetul era groaznic si calitatea imaginii lasa de dorit... Parca ne-am fi uitat la un film downloadat de pe net filmat cu cam-ul ...
    Dezamagitor, dar sa zicem ca ii intelegem ca la ce incasari fabuloase au nu-si mai permit sa ramana un cinematograf decent.

    RăspundețiȘtergere
  4. pai, daca Mediasdul e lipsit de activitati, hai sa-l activitam noi, ca daca meri tot la Sibiu sau la Cluj, vorbind acum la general, normal ca Mediasul nu are, ca nimeni nu cere, nimeni nu face... E mai fain sa vezi un film la cinema, atmosfera, sunetul, filmul mare si clar... dar e mai comod sa sti pe canapea sa holbezi ochii intr-un ecran de laptop micut, NU??? Hai sa spunem lucrurilor pe nume... Deci eu zic ca treaba e pe la mijloc, asa... :D

    RăspundețiȘtergere